השכרת רכב בפריז

לפניכם מגוון השכרת רכב בפריז לנופש מושלם. אנו ממליצים להזדרז ולשריין חדרים בהקדם, השווים נחטפים מהר. כל המלונות בהזמנה מיידית. שיהיה נופש נעים, תחזרו בשלום, החופשה המושלמת שלכם מתחילה כאן:

יש לא מעט מה לראות בפריז, כמו גם בסביבתה הקרובה, וזו גם הסיבה מדוע העיר נחשבת כאחת הערים המתויירות והאהובות ביותר בעולם. גם הישראלים גילו את קסמה של פריז לפני לא מעט שנים והיא ללא ספק מככבת ברשימה ומושכת אליה, ובכל שנה, המוני מבקרים – יחידים, זוגות, משפחות עם ילדים, צעירים וגם מבוגרים. אמנם פתרונות התחבורה בפריז מצוינים ולמעשה רבים מהמטיילים בעיר ממעטים להיעזר בהם (למעט המטרו) ומשתמשים בעיקר ברגליים כדי לחקור אותה לעומק, ובכל זאת – ישנם כאלה הבוחרים באפשרות של השכרת רכב.

השכרת רכב בפריז היא פתרון אידיאלי לאלה, המעוניינים לצאת ממנה אל יעדים קרובים או ארוכים וליהנות מטיול מקיף יותר בצרפת. מצד שני, היא גם אפשרות נוחה מאד לכל מי שרוצה להגיע לפרברים המרוחקים יותר שלה ולא לטייל רק במרכז העיר ואף לצאת אל האטרקציות הסמוכות אליה, כמו יורודיסני או ארמון ורסאי המרהיב, במקום לעלות על רכבת.

כמה עולה לשכור רכב בפריז

כבכל תחום, גם בכל הקשור להשכרת רכבים בפריז ישנו טווח רחב למדי. יחד עם זאת, המחיר הממוצע עומד על בסביבות 29 אירו ליום. למרות שמדובר בתעריפים זהים, פחות או יותר, בין חברות השכרת הרכבים, ההבדלים בין העלויות נעוצים בעיקר בתוספות שבהן בוחרים וכמובן גם במבצעים או בדילים מיוחדים. מספר ימי השכרת הרכב, העונה בשנה וגם הנקודה שבה אוספים ומחזירים את הרכב השכור, כל אלה ועוד משפיעים על העלויות הסופיות. ככל שמזמינים רכב שכור לתקופה ארוכה יותר, העלות לכל יום קטנה. בשיא העונה, בחודשי הקיץ בין יוני לאוגוסט, העלויות תהיינה גבוהות יותר בהשוואה לחודשי החורף הקרים ואפילו לעונות המעבר, אם כי בסמוך לחג המולד עשויים המחירים לעלות גם כן. בסופי שבוע עלות השכרת הרכב ליום גבוהה יותר בהשוואה לאמצע השבוע וכמובן גם דגם הרכב משפיע על כך.

מתי להזמין רכב בפריז?

פריז אמנם מתאימה לביקור בכל עונה ואפשר לראות בה את המוני התיירים גם בחודשי החורף הקפואים, אולם מי שרוצה ליהנות ממזג אוויר נעים ונוח יותר, יגלה שהאביב והקיץ הם עונות טובות לביקור. ולכן, למי שמתכנן להגיע לפריז בתקופה הזו, ובייחוד אם מדובר במשפחה עם ילדים, מומלץ להזמין את הרכב כמה חודשים לפני החופשה. מכיוון שפריז מושכת אליה לא מעט משפחות מכל העולם, וגם המוני משפחות ישראליות, הביקוש לרכבים גדולים הוא רב מאד וחשוב לשריין זאת מראש. כדאי גם לדעת שכאשר מתקיימים אירועים מיוחדים בפריז, העיר עשויה להיסגר לתנועה באזורים המרכזיים שלה או אלה, הסמוכים למקום האירוע. חשוב מאד להתייחס לכך כאשר מתכננים את הטיול ולבדוק האם הביקור בפריז חופף לאירוע או לחגיגה כלשהי, העשויים להשפיע על זרימת המכוניות בעיר. 

ישנם גם מועדים קבועים שיכולים לגרום לעומסי תנועה משמעותיים: ה-1 במאי (יום הפועלים הבינלאומי), ה-8 במאי (כניעת גרמניה הנאצית וסיומה הרשמי של מלחמת העולם השנייה), 14 ביולי (יום הבסטיליה), 15 באוגוסט (שחרור פריז) ו-11 בנובמבר (יום שביתת הנשק). בתאריכים אלה מתקיימים שלל של אירועים חשובים וגדולים מאד בחלקם ברחבי פריז, מה שהופך את הנהיגה בה, פעמים רבות, לבלתי אפשרית או לאתגר של ממש (חלק מהכבישים, כאמור, סגורים).

איזה רכב כדאי לבחור?

חברות השכרת הרכבים בפריז מציעות מגוון רחב מאד של דגמי מכוניות: מכוניות משפחתיות הן המבוקשות מאד, ולצדן אפשר למצוא גם מכוניות יוקרה מוכרות. חשוב מאד להגדיר את הצרכים מראש, לקחת בחשבון את מספר הנוסעים, מספר המזוודות, אופי וסוג הטיול, האם מתמקדים רק בפריז או שמא משלבים טיולים ליעדים נוספים מחוץ לעיר ועוד. מומלץ להשוות בין ההצעות השונות, להתייחס לעלויות וגם לדגמים ולמאפיינים השונים. למי שמתכנן לנהוג בתוך העיר עצמה, ובייחוד אם מדובר באדם יחיד או בזוג, כדאי לשקול השכרת רכב קטן, קומפקטי עם 3 עד 5 דלתות, שיאפשר נסיעה קלה יותר בעיר וגם מציאת מקומות חנייה ללא כל בעיה.

רישיון נהיגה בינלאומי בפריז

יש לשאת רישיון נהיגה בינלאומי בתוקף, אף על פי שתנאי זה איננו תקף לכל חברות השכרת הרכבים כתנאי לעסקה.

הנהיגה והניווט בפריז

הולכי רגל רבים, מכוניות, אופנועים, אופניים ואמצעי תחבורה נוספים ממלאים את פריז ובכל אזור בה כמעט. נהגים שצופרים, עומסי תנועה, תיקונים בכביש וגם בנייה, כל אלה ועוד עשויים להפוך את הנהיגה בעיר הגדולה למשימה לא פשוטה. כדי להתמודד עם זה בהצלחה חשוב להכיר היטב את חוקי התנועה, למשל המהירות המותרת. בפריז עצמה המהירות המותרת ברחובות הגדולים והמרכזיים היא 50 קמ"ש, אך ישנם אזורים בעיר בהם המהירות המותרת נמוכה מכך. ברחובותיה הקטנים יותר של פריז המהירות המותרת היא לעיתים 30 קמ"ש, ובייחוד באזורים של הולכי רגל ובתי ספר וגני ילדים. הגבלת המהירות מוצגת באמצעות שלטים וסימונים על גבי הכביש. 

את פריז מתאים מאד לחקור באמצעות הרגליים. שיטוט בעיר מאפשר מפגש קרוב ובלתי אמצעי עם הארכיטקטורה שבה, עם העולם הקולינארי הנהדר שהיא מציעה, עם המקומיים ועם שלל האטרקציות שיש בה. ולכן, אזורים רבים בעיר מותאמים להולכי רגל ובימי ראשון נסגרים למעבר לרכבים. באזורים האלה התנועה מוגבלת מאד ואפשר ללכת בהם בבטחה או לרכב על אופניים. כאשר הם נסגרים בימי ראשון, יש לחפש מסלולים חלופיים לרכבים או לחנות את הרכב באזור מרוחק יותר כדי להגיע אל היעד הרצוי. אפליקציית וייז היא פתרון מצוין במצבים כאלה, שיכול לסייע רבות לשוכרים רכב בפריז. באמצעותה אפשר לזהות מסלולים מהירים ונוחים, בין אם בתוך העיר ובין אם מחוצה לה.

 

חנייה בפריז

מציאת חנייה פנויה בפריז יכולה להיות אתגר לא קל ובייחוד אם מגיעים אל העיר בפעם הראשונה. ישנם שני סוגים של מקומות חנייה בעיר: חנייה ברחוב עצמו או חנייה בחניונים פרטיים. שתי האפשרויות הללו עולות כסף, אם כי החנייה ברחוב היא נוחה הרבה יותר. בגבולות העיר החנייה ברחובות מותרת בימים שני עד שבת, בין השעות 9 בבוקר ועד 20 בערב. בימי ראשון ובחגים החנייה היא בחינם. ניתן לחנות בחניות כאלו עד 6 שעות רצופות אם לא מחזיקים בתעודת תושב, או עד שבוע ברציפות לתושבים בלבד. במרכז העיר החנייה תהיה יקרה יותר מאשר באזורים מרוחקים יותר ופעמים רבות כדאי לשקול להיעזר בתחבורה ציבורית כדי לחסוך בעלויות. 

בכל רחוב בפריז אפשר לזהות סימנים המלמדים על אופי החנייה במקום. סימון צהוב מאפשר חנייה אך ורק לרכבי הובלה ומשלוחים ואילו מקומות חנייה רגילים בתשלום יהיו מסומנים בצבע להן. במהלך השבוע האפשרות היחידה לחנייה היא בתשלום, עם זאת בערבי שבת ניתן לחנות באזורי מגורים בחינם לאחר השעה 20, ובימים ראשון במהלך כל היום. כאשר מוצאים חנייה פנויה בעיר, יש לפנות לקיוסק הקרוב ולשלם בו או לעשות זאת אונליין. את הכרטיס שאותו מקבלים יש להניח על לוח המחוונים של הרכב או במקום שניתן לראות אותו. מי שלא משלם עבור החנייה צפוי לקבל קנס של כמה עשרות אירו ומכוניתו עשויה להיגרר. 

באשר לחניונים בפריז, גם הם מהווים פתרון עבור נהגים רבים ואפשר למצוא אותם בנקודות מרכזיות מאד בעיר, סמוך לאטרקציות השונות. המוסכים מתאימים לעובדים בעיר ולכל אלה, המעוניינים לבלות בה כמה שעות ברציפות. החנייה בהם איננה זולה, אך בהחלט נוחה.