השכרת רכב בצרפת

למרות רשת הרכבות הגדולה, הזמינה והמצוינת של צרפת, אין ספק שהשכרת רכב ונהיגה בה באופן עצמאי היא הדרך האידיאלית לטיול עבור ישראלים רבים. הכבישים המהירים של צרפת, כמו גם העירוניים ואלה שבכפרים ובעיירות הקטנות מתוחזקים לרוב ונוחים מאד לנהיגה. השכרת רכב בצרפת היא פתרון מושלם לכל אלה, שרוצים לחקור את המקומות היותר נידחים שבה, אך לא רק. עם רכב שכור אפשר לתכנן טיול כוכב ברחבי המדינה או לשלב ביקור במדינות שכנות אחרות, כדי להפוך את החוויה למשמעותית ורבה יותר. סקירה מצוינת של אתרים שונים, הכוללים מפות דרך לפי נושאים, היא דרך נפלאה לאתר מקומות מומלצים לעצירה ויחד עם מגוון חברות השכרת הרכבים, המציעות את שירותיהן במדינה, הופכים את כל העניין לקל. קל לאתר רכב מתאים לפני שיוצאים לדרך, אך במקביל מומלץ מאד להשוות מחירים ולבחון מספר פרמטרים כדי למצוא את העסקה המשתלמת והנכונה. 

רישיון נהיגה בינלאומי

בדומה ליעדים אחרים בעולם, גם בצרפת חשוב להצטייד ברישיון נהיגה בינלאומי ובתוקף כמובן. יש לרכוש גם ביטוח רלוונטי ולשאת את כל המסמכים הקשורים אליו בזמן הנהיגה.

 

הזמנה מראש

הזמנת הרכב מבעוד מועד מומלצת מאד ויכולה לחסוך לא מעט כסף לנופשים. מרבית חברות השכרת הרכבים מציעות תעריפים מוזלים יותר למזמינים ולמשלמים מראש, וכאשר מדובר בטיול משפחתי, למשל, הזמנה שכזו יכולה לעשות את כל ההבדל בין טיול יקר לטיול מוזל.

 

תנאים להשכרה

השוכרים רכב בצרפת נדרשים להיות בגיל 21 או 25 ומעלה (תלוי בחברת השכרת הרכבים) ועם כרטיס אשראי הנושא את שם הנהג. סוכנויות רכבים מסוימות אף דורשות מהנהג להיות עם ניסיון של שנה ומעלה על הכביש לפחות, מה שמצריך בדיקה מעמיקה של תנאי החברה לפני החתימה על העסקה. יש בצרפת חברות השכרת רכבים בינלאומיות שונות, חברות הידועות בכל העולם כמו Avis, Hertz, Sixt, Europcar וכן חברות נוספות קטנות שבחלקן גם מקומיות. ניתן לאסוף את הרכב בשדה התעופה לאחר הנחיתה או בנציגויות החברה בנקודות שונות ברחבי המדינה (בעיקר בערים הגדולות).

 

סוגי רכבים וגדלים

דגמי הרכבים המוצעים להשכרה בצרפת, וכפי שקורה גם במדינות אחרות בעולם, הם רבים ומגוונים. הדבר הראשון שאותו יש לקחת בחשבון, כאשר מזמינים רכב שכור, הוא גודל וסוג הרכב שאותו שוכרים. כדי לקבל את ההחלטה הנכונה חשוב להתייחס לנקודות שונות, כמו: כמה זמן מתכננים לטייל בצרפת, כמה נוסעים יהיו ברכב, האם מטיילים לבד או עם כל המשפחה ועוד. ככל שמספר הנוסעים גדול יותר, הרכב שבוחרים צריך להיות מרווח ונוח יותר ועל אחת כמה וכמה אם הנוסעים הם גם ילדים. השאלה כמה מזוודות צפויים לקחת לחופשה היא נקודה חשובה מאד שכן היא משפיעה על ההחלטה. גודל תא המטען הוא קריטי ובייחוד אם מתכננים לנסוע ברכב לא מעט ולעבור בו בין היעדים השונים.

 

תוספות ואקסטרה

אל הרכבים השכורים בצרפת ניתן להוסיף תוספות שונות, שיהפכו את הנסיעה לבטוחה, נוחה וגם חלקה הרבה יותר. התוספות הנפוצות המוצעות הן מתקן GPS, מושבים לילדים, שרשראות שלג ומתלים לסקי. תוספות אלו הן בתשלום וחשוב להגדיר את הצרכים, כמו גם את אופי הנסיעה והחופשה, על מנת ליצור חבילה שלימה נכונה. במקרה של נזק, אובדן או גניבת אחד מהפריטים האלה, השוכר ייאלץ לשלם עבורם. חשוב לקחת בחשבון את החוקים בצרפת, כמו החובה להשתמש במושב ילדים עבור ילדים מתחת לגיל 10, מה שרלוונטי למשפחות השוכרות רכב וזקוקות לתוסף מתאים. כדאי לדאוג להזמין את המושב מראש על מנת לשריין אותו כבר ליום הנסיעה הראשון. מתקן GPS מקל משמעותית על הניווט, אולם בעידן של היום, שימוש בווייז, המותקן בטלפון, יכול להיות פתרון חלופי נהדר, שישרת את הנהג כהלכה בזמן הנסיעה.

 

ביטוח לרכב

בדומה לביטוח נסיעות לחו"ל, ביטוח להשכרת הרכב הוא הכרחי והוא זה שיגן הן על הנוסעים והן על הנהג ברגע האמת. בין אם נגרם נזק קל לרכב או כבד יותר, בין אם הנוסעים והנהג נפגעו ובין אם לאו, הביטוח חוסך טרדות מיותרות וכאבי ראש ומאפשר נסיעה שלווה יותר במהלך החופשה. כאשר שוכרים רכב בצרפת נדרש על פי החוק לשאת ביטוח הכולל התייחסות גם לצד ג' ולכן הוא כלול באופן אוטומטי בעלות השכרת הרכב. היתרון בביטוח כזה הוא ההגנה שהוא מקנה הן מפגיעה, הן ממוות חלילה והן מנזק לרכוש אחר, דבר העשוי לקרות בזמן הנסיעה ברחבי המדינה. עלות הביטוח כלולה בתעריף השכרת הרכב ומומלץ לקחת זאת בחשבון. נהגים רבים מעדיפים לרכוש כיסוי נרחב יותר בעת חופשתם בצרפת, כיסוי נזקי התנגשות והגנה מפני גניבות. העלות משתנה בין החברות ובהתאם גם לדגם הרכב. 

 

נהיגה עם הרכב השכור מחוץ לצרפת

מטיילים רבים משלבים טיול בין כמה יעדים ומצרפים לצרפת עצירה במדינות נוספות, קרובות או רחוקות. מכיוון שהשכרת הרכב כרוכה בלא מעט הוצאות (כיסויים נוספים אם רוצים, תוספות מיוחדות ועוד) חשוב גם לבדוק עם חברת ההשכרה מה קורה במידה ורוצים לצאת עם הרכב השכור מצרפת אל מדינות אחרות. ברוב המקרים כאשר מדובר במדינות מערב אירופה הדבר איננו כרוך בתוספת תשלום, אולם כאשר מדובר בנסיעה למדינות מזרח אירופה, ייתכן ובמקרים מסוימים, היציאה עם הרכב השכור מצרפת לכיוונן תהיה אסורה. לרוב, לא ניתן לעלות עם המכוניות המושכרות בצרפת על מעבורות ומי שרוצה להגיע לאיים שונים, יצטרך להשאיר את הרכב ביבשה ולרכוש באי עצמו רכב חדש. למי שבוחר לשכור רכב יוקרה, כמו מרצדס או מכונית אחרת, לא תתאפשר הכניסה אתו לאיטליה, וזאת בשל שיעורי הגניבה הגבוהים במדינה. חשוב מאד לציין בפני חברת השכרת הרכבים לאילו מדינות מתכננים לצאת (במידה ואכן עושים זאת) על מנת לבחון את כל התנאים הנלווים לעסקה.

אז מה היה לנו עד עכשיו?