התניידות ותחבורה בצרפת

צרפת היא מדינה מתויירת במיוחד. היא נחשבת לאחת המדינות המתויירות בעולם, אם לא המתויירת שבהן.

הסיבות להגיע לצרפת הן מגוונות, כי היא מתאימה כיעד לטיול כמעט לכל אחד:

היא מציעה אטרקציות נהדרות ומומלצות למשפחות, היא מתאימה במיוחד לטיולים רומנטיים, אך גם לטיולים מאורגנים. היא מושכת, מן הסתם, מיליוני תיירים שבאים אליה בעקבות המורשת הקולינרית המפוארת שלה, אך גם את אלה המבקשים להתחקות אחר ההיסטוריה המרתקת שלה , או להנות מהנופים הנפלאים של המדינה המערבית היפה והמיוחדת הזו.

 

אם כן, בהתאם למעמדה כמדינה כה מתויירת וגם מערבית, מפותחת, חזקה ומשפיעה, היא מציעה לתושבים ולתיירים שמגיעים אליה – מגוון גדול של אפשרויות לתנועה בתוך הערים ומחוץ להן.

רשתות מסועפות של כבישים בינעירוניים עבור אלה מכם, המתכננים לטייל ברכב שכור, רכבות מסוגים שונים, לנסיעה בין עירונית ואפילו אל מחוץ למדינה, אל המדינות השכנות, טיסות פנימיות, אוטובוסים, שייט במעבורת ועוד.

בתוך הערים, תוכלו למצוא רכבות קלות, רכבות תחתית, אוטובוסים, מוניות, אופניים ועוד.

האפשרויות הן רבות, אז איך תבחרו את מה שמתאים לכם?

 

הגעה לצרפת – נחיתה והגעה למלון

ברוב המכריע של המקרים, תיירים מגיעים לצרפת בטיסה.

טיסות מישראל לצרפת יוצאות ונכנסות בתדירות גבוהה ואפשר לבחור מבין עשרות חברות תעופה, בטווח רחב של מחירים – את הטיסה המתאימה לכם.

בצרפת פזורים כמה נמלי תעופה בינ"ל ותוכלו לבחור בין נחיתה בנמל תעופה קרוב ככל האפשר ליעד שלכם, או לנחות בנמל תעופה מרכזי בינ"ל אחר, ממנו תוכלו לקחת טיסת פנים, שתקרב אתכם ליעד, או לנסוע באמצעי תחבורה אחר – בהתאם לתקציב שלכם, או לשיקולים אחרים.

 

נמלי תעופה מרכזיים בצרפת

עד כמה שצרפת מתויירת ונחשבת ליעד מבוקש, התחרות בין חברות התעופה מאפשרת לישראלים למצוא טיסות זולות יחסית ולכן גם בקיץ תוכלו למצוא טיסות טובות לצרפת במחיר של כ-300 דולר.

משך הטיסה לפריז מישראל הוא 5 שעות בקירוב.

 

שארל דה גול – פריז

נחשב לאחד מנמלי התעופה החשובים באירופה וממוקם במרחק של 25 ק"מ מצפון לפריז. זהו נמל הבית של חברת התעופה הצרפתית – אייר פראנס, אך גם אל על, ישראייר וארקיע טסות לשם באופן קבוע, אם כי בעונות מסוימות, הטיסות תכופות יותר מבאחרות.

בנמל התעופה 3 טרמינלים עיקריים ויש בו מתקנים רבים לנוחות הנוסעים – חנויות, מסעדות, ברים, בתי קפה ועוד, אך למרותהיותו מנמלי התעופה החשובים בעולם, הוא עשוי להיות מסובך ומבלבל ולכן ההמלצה היא לבדוק באיזה טרמינל אתם צפויים לנחות, כדי לתכנן בנוחות את המשך הנסיעה, בייחוד אם אתם נוחתים בדה גול לעצירת ביניים. אם אתם צריכים לעבור בין הטרמנלים, בררו היכן נמצאות התחנות של הרכבת של נמל התעופה: "CDGVal", שתפקידה להעביר נוסעים בין הטרמינלים השונים. אם אתם נאלצים להמתין זמן רב בנמל התעופה דה גול, כדאי שתדעו שיש עמדות הטענה לטלפונים ולמחשבים ניידים ליד השערים ובקרבת דוכני המזון, כמו גם מספר טרקלינים – לאונג'ים – הפזורים בנמל התעופה ומאפשרים לנוסעים לנוח בסביבה שקטה בין הטיסות ומספר נכבד של בתי מלון, לנוסעים שצפוי להם עצירת ביניים ארוכה בין הטיסות.

 

הגעה לפריז מנמל התעופה שארל דה גול

הנסיעה לפריז אינה קצרה. היא צפויה להימשך עד שעה וחצי, בהתאם לשעות העומס ולאמצעי התחבורה שבחרתם:

מוניות – נסיעה במונית ספיישל תעלה בין 30 ל-50 אירו

אוטובוס – אמצעי התחבורה הזול ביותר. אפשר לקנות כרטיסי נסיעה לאוטובוס בתוך נמל התעופה במחיר מוזל, או במחיר מעט גבוה יותר – אצל הנהג. אם אתם טסים עם אייר פראנס – הררו לגבי האוטובוס של החברה, שיוכל לקחת אתכם לאחת משתי תחנות שלו בפריז.

רכבת – רכבת B לפריז, יוצאת מטרמינל 3 של נמל התעופה, בתדירות גבוהה ועם מספר אפשרויות לעצירה בפריז לנוחות הנוסעים. מחיר הנסיעה הוא בסביבות 10 אירו, אך אם תיתפסו ללא כרטיס, אתם עלולים לשלם קנס של 40 אירו.

אם תרצו, תוכלו לעלות מנמל התעופה דה גול, גם על רכבת מהירה ללונדון, או לבריסל.

השכרת רכב – תוכלו למצוא בדה-גול, כמו בנמלי תעופה מרכזיים אחרים בעולם, דוכני השכרת רכב ולנסוע לפריז, או ליעד אחר, בדרכים המהירות היוצאות מנמל התעופה, אך מומלץ להזמין את הרכב כבר מהארץ, כדי להימנע מהמתנה מיותרת בדלפקים לאחר הטיסה ולהבטיח שאכן ימתין לכם רכב שמתאים לכם כשתגיעו, בייחוד אם אתם טסים בשיא העונה, אז אתם עלולים להישאר ללא רכב, בגלל עומס התיירים.

 

נמל תעופה אורלי – פריז

נמל התעופה השני בגודלו בצרפת, אחרי שארל דה גול. ממוקם מדרום לפריז ומשרת בעיקר טיסות פנים, אך גם טיסות חוץ. אורלי ממוקם במרחק של 17 קילומטרים מדרום לפריז בקירוב. יש בנמל התעופה שני טרמינלים מרכזיים – מערבי ומזרחי, שאפשר לנוע ביניהם בתחבורה החינמית של נמל התעופה.

אם אתם ממתינים בנמל התעופה אורלי לטיסה שלכם, תוכלו להשתמש באינטרנט האלחוטי, או להנות מכיסאות מסאז', משחקי וידאו ואפילו סלון יופי. תוכלו כמובן גם לבלות בחנות הדיוטי פרי של נמל התעופה, פינות משחקים ועמדות פלייסטיישן לילדים וגם פינות החתלה להורים עם תינוקות.

למי שרוצה לנצל את הזמן כדי לעשות סידורים, או לעבוד – יש מלבד הלאונג' לאנשי עסקים, גם עמדות מולטימדיה נוספות, המאפשרות הטענה של מחשבים ניידים, מדפסות ועוד.

תחבורה מנמל התעופה אורלי לפריז

אפשר להגיע מאורלי לפריז האוטובוסים, רכבות, או מוניות ומי שצריך להגיע דווקא לנמל התעופה שארל דה גול – ימצא גם לצורך זה כמה אפשרויות נוחות. גם אם החלטתם לנסוע מנמל התעופה ישירות ליורודיסני – נמל התעופה אורלי מצוייד בתחבורה ציבורית שתעזור לכם להגיע ליעד.

 

עשרות נמלי תעופה נוספים פזורים ברחבי צרפת, חלקם בין לאומיים, כמו בבורדו, ניס, מרסיי, ליון ועוד 

וחלקם מיועדים לטיסות פנים בלבד, כך שהם יכולים לשרת אתכם היטב אם זמנכם קצר ואתם רוצים לטוס בתוך המדינה מיעד ליעד.

קחו בחשבון שמומלץ מאוד לנוע בין היעדים השונים דווקא ברכב, כדי להנות מהנופים הנפלאים ולעצור באתרים יפים בדרך, אך כמובן שאם יש לכם יעדים ולוח זמנים מתוכננים, שחשוב לכם לעמוד בהם, טיסות פנים הן פתרון מצויין.

 

דרכים נוספות להגיע לצרפת

  • אם אתם נמצאים באירופה ורוצים להגיע לצרפת, תוכלו לנסוע ברכבת או באוטובוס וכמובן גם ברכב שכור.
  • אם אתם מגיעים לצרפת מאנגליה, תוכלו לשוט במעבורת, או ברחפת מנקודות מוצא שונות באנגליה ליעדים שונים בצרפת. מדובר בשייט שנמשך כשעתים וחצי ומחירו בסביבות 30 אירו.

 

תחבורה בתוך צרפת

זהו. הגעתם בשעה טובה לצרפת, התמקמתם במלון שלכם, אתם רוצים להתחיל לטייל?אז כדאי שתכירו את אמצעי התחבורה השונים בתוך המדינה, בתוך הערים ומחוץ להן.

 

רכבות בצרפת

זהו אמצעי התחבורה העיקרי והפופולרי ביותר בצרפת. רשת הרכבות הלאומית של צרפת מגיעה כמעט לכל יעד שתעלו על דעתכם, אך לנסיעות ארוכות יותר, מומלץ לנסוע דווקא עם רשת TGV, המציעה רכבות מהירות. עם רשת רכבות זו, תוכלו לנסוע גם מחוץ לצרפת ולהגיע לגרמניה, שוויץ, איטליה ועוד. חברת יורוסטאר, מציעה גם היא רכבות מהירות, הנוסעות מצרפת למדינות השכנות וגם בתוך צרפת – בין הערים המרכזיות במדינה. למרות שהנסיעה ברכבות המהירות היא יקרה יחסית, היא נוחה ומשתלמת, בגלל שהיא מקצרת את זמני הנסיעה ומאפשרת לכם להנות מהדרך.

 

אוטובוסים בצרפת

מדובר באמצעי תחבורה זול וזמין, כאשר עשרות קווי אוטובוס שונים מאפשרים תנועה בתוך הערים וביניהן, אבל פחות נוח ואיטי הרבה יותר מאמצעי התחבורה האחרים בצרפת.

 

רכב שכור

האופציה המאפשרת גמישות רבה ביותר מבין יתר האפשרויות לנסיעה בצרפת. יתרון נוסף של נסיעה ברכב שכור הוא האפשרות להנות מהנופים היפים לאורך הדרך ולהגיע גם לכפרים קטנים, שהתחבורה הציבורית אליהם אינה נוחה במקרה הטוב ואינה קיימת במקרה הפחות טוב.

יחד עם זאת, חשוב לזכור שנסיעה ברכב מומלצת בעיקר מחות לערים ולנסיעות בין עירוניות, מפני שבתוך הערים אתם עלולים להיתקל בעומסי תנועה קשים ומבלבלים וכן לשלם מחירים גבוהים עבור מקומות החנייה.

בנוסף, דעו כי גם בצרפת אסור לדבר בטלפון הנייד כשנוהגים. האכיפה והענישה לעוברים על החוק היא מחמירה וכדאי להימנע ממנה.

  • שימו לב לכבישי אגרה ולמדו את התמרורים הנהוגים בצרפת לפני שתצאו לדרך – כי תמרורים רבים כתובים בצרפתית בלבד.

 

טיסות פנים בצרפת

אלה יכולות לקצר את זמני הנסיעה שלכם בין היעדים בצורה דרמטית. כך למשל טיסה מפריז למרסיי אורכת שעה ורבע, בעוד שנסיעה ברכב צפויה להימשך קרוב ל-10 שעות. 

 

תחבורה בתוך פריז

כעיר החשובה והמתויירת ביותר בצרפת, פריז מציעה מגוון אמצעי תחבורה, המאפשרים למיליוני התיירים ולמיליוני התושבים לנוע בתוכה בנוחות ובגמישות.

העיר עשויה להיות צפופה ומסובכת לנהיגה ולחניה ולכן מומלץ להימנע מנהיגה בתוכה, אך אפשר במקום זאת לנסוע ברכבת התחתית, באוטובוסים, ברכבת הקלה, ברכבת, או מונית ואפילו באופניים.

יש לרכוש כרטיסי נסיעה במכונות למכירת כרטיסים, הנמצאות בתחנות השונות.

תוכלו לרכוש כרטיס שיאפשר לכם נסיעה חופשית בכל אמצעי התחבורה הציבורית למשך 90 דקות, אך אם אתם מתכננים טיול של כמה ימים בפריז, כדאי שתקנו כרטיס ששמו "קרנה", שיאפשר לכם נסיעה מוזלת בכל אמצעי התחבורה הציבורית לכמה ימים.

עוד אפשרות היא לרכוש כרטיס שנקרא "Pass Transport" ומאפשר לכם לבחור את מספר הימים שבהם תרצו להשתמש בתחבורה הציבורית של העיר וגם לקבל הנחות בכניסה לאתרים שונים ברחבי העיר.

אם תעדיפו לרכוש כרטיס נטען ולהטעין אותו לפי הצורך, תוכלו לרכוש כרטיס NAVIGO, שיעלה לכם 5 אירו ותידרשו לספק גם תמונת פספורט והוא כולל גם נסיעה לנמל התעופה, לוורסאי וליורודיסני, אם תרצו.

 

המטרו של פריז

אמצעי תחבורה נוח ושימושי, המאופיין בשילוט ברור ומסלולים מסודרים, שיקלו עליכם לתכנן את יום הטיול של כם ברחבי העיר. חשוב להכיר מראש את מפת המסלולים ואת התחנות השונות, בהן תצטרכו לרדתף או לעלות. קחו אתכם את מפת המטרו, אמחולקת בחינם בתחנות ולכננו מראש את הנסיעות שלכם כדי להנות מטיול חופשי בעיר.

שימו לב – המטרו עמוס וצפוף ותיירים מהווים טרף קל לכייסים למיניהם, לכן שמרו על חפציכם האישיים וקחו את הכסף והדרכונים בחגורת כסף.

 

אוטובוסים בפריז

היתרון העיקרי בנסיעה באוטובוסים ברחבי פריז, מלבד מחיר הנסיעה הנמוך, הוא האפשרות להביט החוצה מהחלונות, מה שלא אפשרי בעת נסיעה במטרו, אך חשו בלזכור שהאוטובוסים פחות יעילים ופחות נוחים לנסיעה בדרך כלל.

 

רכבות RER

מאפשרות נסיעה נוחה ומהירה בין מספר תחנות בתוך העיר, אך בעיקר משמשות את הנוסעים אל הפרברים ואל מחוץ לעיר, לשם כך יש לקנות כרטיס מיוחד במכונות הכרטיסים, שמחירו משתנה לפי היעד שלכם.

 

השכרת אופניים בפריז

כמו בתל אביב, גם בפריז תוכלו לשכור אופניים בימים נעימים. העיר מציעה מעל 1800 תחנות להשכרת אופניים ואפשר לקחת אותם בנקודה אחת ולהחזירם בנקודה אחרת. נסיעה באופניים ברחבי פריז מומלצת בעיקר לאורך נהר הסיין ובתוך הפארקים. גם להשכרת אופניים ניתן לרכוש כרטיס ליום אחד, או לכמה ימים.

מוניות לנסיעה בתוך העיר – אופציה יקרה יחסית, שאינה תמיד יעילה בהכרח. גם המוניות בפריז סובלות מעומסי התנועה ונסיעה במונית עשויה להיות מעייפת וארוכה, כך שברוב המקרים עדיף לנסוע במטרו. 

 

הליכה ברגל

אמצעי תחבורה משתלם וזול לכל הדעות, שגם מאפשר לכם להנות מהנופים ולעצור בכל מקום שנראה לכם מעניין מספיק.

 

כמה טיפים חשובים לנסיעה בתחבורה ציבורית בערים בפרט ובצרפת בכלל:

  • השגיחו על החפצים האישיים שלכם. כייסים אינם תופעה נדירה בצרפת.
  • בדקו מהן שעות העומס בקווים המתאימים לכם והשתדלו להימנע מהן.
  • אם אתם נוסעים עם ילדים, רכב שכור הוא האופציה הנוחה ביותר מחוץ לעיר ומטרו הוא אמצעי התחבורה הנוח ביותר בתוך העיר.
  • למטיילים בפריז, המתכננים לעבור באתרים רבים – מומלץ לרכוש כרטיס פריז פאס, שיאפשר לכם לנוע בחופשיות במטרו באזורי התיירות וכן להיכנס באופן חופשי ליותר מ-60 אתרים ואטרקציות.
  • הימנעו מרכישת כרטיסי נסיעה מאנשים ברחוב. זוהי תרמית ברוב המקרים.
  • לנסיעה במטרו של פריז חשוב לקחת אתכם מפה שתעזור לכם להתמצא.
  • שימו לב שהמחירים לילדים בתחבורה הציבורית נמוכים משמעותית מהמחירים למבוגרים.

 

לסיכום – תכננו מראש כדי שיהיה לכם קל ונוח

כמו בכל תחום אחר, גם נסיעות ברחבי צרפת הן אלמנט שכדאי ללמוד עליו ולתכנן אותו מראש, כדי לוודא שהנסיעה שלכם תעבור בנוחות ובנעימות, עם כמה שפחות הפתעות לא נעימות וכמה שיותר רגעים קסומים ומרגשים, שישאירו לכם טעם של עוד.

אז מה היה לנו עד עכשיו?