תכנון חופשה בצרפת

צרפת נחשבת למדינה המתויירת ביותר בעולם. אם זה בגלל המוניטין שיש למדינה היפה הזו בנושא רומנטיקה, אם זה בגלל שהיא מדינה מערבית, מפותחת, מתקדמת ובטוחה, בגלל הנופים המדהימים, התרבות העשירה, האוכל הנפלא, ארכיטקטורה, טבע, תרבות והיסטוריה – צרפת היא יעד מבוקש ולא בכדי.
אז איך תתכננו את החופשה המושלמת במדינה המתויירת בעולם, בלי לפספס את הדברים היפים והחשובים ובלי להעמיס על עצמכם יותר מדי יעדים ונסיעות?
המדריך המלא לפניכם:

דרכי הגעה לחופשה בצרפת

צרפת היא מדינה מערב אירופאית, הממוקמת על חוף הים התיכון וגובלת בלא מעט מדינות אירופאיות: גרמניה, לוקסמבורג, איטליה, שוויץ, ספרד, מונקו ואנדורה. מכיוון שכך, אחת האפשרויות להגיע לצרפת, היא לשלב אותה בטיול בכמה מדינות באירופה, מה שיאפשר לכם להגיע בתחבורה ציבורית, כמו רכבת, או ברכב שכור, תוך נסיעה בנופים יפים ובין תרבויות שונות ביבשת. אם פיניתם לעצמכם מספיק זמן לטיול ארוך, הרי שזוהי דרך נהדרת לראות את אירופה ולהגיע גם לצרפת.

אם זמנכם מוגבל, הדרך הטובה המהירה והנוחה להגיע לצרפת היא בטיסה. אפשר לטוס בטיסות ישירות לאחד מנמלי התעופה הבינ"ל בצרפת: נמל התעופה שרל דה גול, או נמל התעופה אורלי שבפריז, אליהם הטיסה תימשך כ-5 שעות, נמל התעופה קוט דאז'ור בניס, אליו הטיסה אורכת 4 שעות ורבע, או נמל התעופה מרסיי פרובנס איירפורט – אליו הטיסה תארך כארבע שעות וארבעים דקות. החברות המציעות טיסה ישירה לצרפת הן אל-על, ארקיע, אייר פראנס, אך תוכלו לטוס גם בטיסה עם עצירת ביניים עם חברות התעופה המובילות בעולם, ביניהן אליטליה ובריטיש איירוויז, או טיסת צ'רטר עם ישראייר, ארקיע ועוד. 

כדי לבחור את הטיסה המתאימה לכם ביותר, כדאי לערוך שקלול של כמה נתונים – כמה זמן ייקח לכם להגיע מהארץ ליעד שלכם, לאחר הנחיתה ובייחוד אם מדובר בטיסת לואו קוסט, או טיסה עם עצירת ביניים ומה מחיר הטיסה, כולל מטען, מיסי נמל, בחירת מושב במטוס וכן הלאה.

עוד שיקול חשוב בבחירת הטיסה הוא כמה אנשים טסים והאם יש ביניהם ילדים – מפני שילדים נוטים להיות חסרי סבלנות וכדאי לשקול טיסה ישירה עם חברת תעופה שתספק לכם את כל התנאים הנוחים לטיסה ארוכה יחסית ותאפשר לכם לבחור את מקומות הישיבה – יחד עם הילדים, מבלי לגבות תוספת תשלום.

חבילות נופש יאפשרו לכם לרכוש כרטיס אחד, הכולל את הטיסה, את המלון ועוד תוספות, בהתאם לסוג החבילה שתבחרו, כך שבמקרה שתקחו חבילת נופש – כפי הנראה, גם דרך ההגעה ליעד תהיה כלולה במחיר ובתכנון.

לאן אתם רוצים לטייל – כמובן שבחירת הטיסה ונמל התעופה שבו תנחתו, תלויה גם ביעד אליו אתם רוצים לטייל בתוך צרפת וכדאי לבדוק מה משתלם יותר – לטוס ישירות לנמל התעופה הקרוב לאזור שבו בחרתם לטייל, או לטוס לנמל תעופה מרוחק מהיעד ולנסוע משם ברכבת, או ברכב, או אפילו בטיסה פנימית.

 

איך לבחור את סוג החופשה – טיול מאורגן, חבילת נופש, או טיול חופשי

 

טיול מאורגן, יתרונות וחסרונות

טיול מאורגן לצרפת עשוי להתאים לכם אם אתם רוצים מדריך שילווה אתכם לאורך כל הדרך, יתרגם עבורכם את השפה, יקח אתכם לכל היעדים המומלצים, בלי לטעות בדרך לשם, יתן לכם טיפים להתנהגות המקובלת והמנטליות הצרפתית, כדי שלא תתקלו במצבים לא נעימים. ההיכרות של מדריך בטיול מאורגן עם המדינה, השפה, התרבות והמקומות – תקל מאוד על כל ההתנהלות שלכם ותחסוך לכם זמן יקר. יחד עם זאת, טיול מאורגן בקבוצה גדולה של מטיילים, שאינם בהכרח מכרים, או חברים שלכם, עשוי להיות מייגע, לעיתים לא נעים, אם בין חברי חברי הקבוצה יש גם כאלה שאתם לא מסתדרים איתם, או שהקצב שלכם שונה משלהם. כדי לוודא שהטיול המאורגן מתאים לכם ככל האפשר, תוכלו לבחור טיול קונספט, כלומר טיול עם נושא ראשי, כמו טיול אוכל, טיול בין אתרים היסטוריים, טיול בדגש תרבותי וכן הלאה.

 

חבילות נופש, יתרונות וחסרונות

חבילות נופש, המוצעות על ידי חברות שונות, מגיעות במגוון גדול של מחירים. כל חבילה עשויה להיות מורכבת מטיסה שונה, תאריכים שונים, בתי מלון שונים ותוספות שונות. חלק מהחבילות כוללות את עלויות המיסים, הכבודה וההגעה מנמל התעופה אל המלון שלכם וחלק לא וחשוב לבדוק מה בדיוק כוללת החבילה שאתם מזמינים, כדי שתוכלו להשלים את החסר מבעוד מועד ולתכנן את התקציב שלכם. חבילות נופש, במרבית המקרים, אכן מציעות את כל העלויות של החופשה במרוכז ובמחירים משתלמים, אך לעיתים המחיר הוא טיסה בשעות לא נוחות ועלויות נוספות, שאינן כלולות במחיר הכולל ולכן חשוב גם במקרה הזה, לעשות השוואת מחירים ולהבין בדיוק מה המשמעות של נחיתה בניס בשעה 2 לפנות בוקר, למשל.

 

טיול עצמאי, יתרונות וחסרונות

טיול עצמאי בצרפת ידרוש מכם לתכנן בעצמכם את מסלול הטיול, לבחור את הטיסה הלוך וחזור, את חברת התעופה, את אמצעי התחבורה בתוך המדינה ולתכנן את התקציב בעצמכם, כך שתידרשו להקדיש לזה זמן ומאמץ ניכר, אבל בתמורה, אם תקפידו על תכנון יסודי ותיצמדו אליו, תקבלו את טיול החלומות שלכם, המותאם לתקציב, לקצב ולהעדפות האישיות שלכם. כמובן שגם בטיול כזה אפשר לחרוג מהתוכנית ולהיות ספונטניים, רצוי להשאיר ימים מוגדרים מראש גם לכך.

 

אמצעי תחבורה מומלצים בתוך צרפת

כמו כל המדינות המפותחות בעולם, גם צרפת מציעה שפע של אמצעי תחבורה, ציבורית, או פרטית, שתוכלו לבחור מתוכו את מה שמתאים ונוח לכם:

רכבת מהירה בתוך צרפת ולמדינות השכנות – יורוסטאר נוסעת בעיקר בין מדינות אירופה, אך עוצרת גם בין ערים מרכזיות בצרפת ואפשר לנסוע איתה בתוך המדינה, אם רוצים להגיע במהירות ובתנאי נסיעה נוחים. לעומתה, TVG נוסעת בעיקר בתוך צרפת, בין יעדים אטרקטיביים רבים ויש לה גם נסיעות למדינות השכנות.

רכבות פנימיות – עם עצירות במספר גדול של ערים ויעדים בצרפת ואפשר לרכוש כרטיס חופשי חודשי לנסיעה בהן.

אוטובוסים – פועלים בכל ערי צרפת ופועלים בקווים עירוניים ובין עירוניים. כרטיס הנסיעה זול, אך הנסיעה פחות נוחה מברכבת.

השכרת רכב – אפשר להשכיר רכב בקלות, ממגוון חברות השכרה ובמגוון מחירים, המשתנים בהתאם לעונה ולסוג הרכב. הנסיעה ברכב מתאימה מאוד לטיול באזורים הכפריים ולנסיעות בין עירוניות, אך לא נוחה לטיולים בתוך הערים הגדולות, שם נוח יותר להתנייד בתחבורה ציבורית.

תחבורה בתוך הערים – פריז היא דוגמה טובה לתחבורה הציבורית המגוונת שיש לצרפת להציע לתושבי הערים ולתיירים המטיילים בתוכן, אם כי יש הטוענים שהתחבורה הציבורית בצרפת אינה יעילה, או נוחה במיוחד. בפריז תוכלו לנסוע ברכבת תחתית, אוטובוס, רכבת קלה, מוניות ואופניים. את כרטיסי הנסיעה קונים במכונות הכרטיסים שבתחנות התחבורה השונות ומומלץ לרכוש כרטיס יומי, או תקופתי, שיאפשר לכם נסיעה חופשית בכל אמצעי התחבורה של העיר – כל עוד הוא בתוקף. נסיעה ברכב בתוך העיר אינה מומלצת, בגלל הפקקים והחניונים היקרים.

 

אקלים ועונות התיירות

באופן כללי, האקלים בצרפת מאופיין בחורפים קרים, אך לא קיצוניים וברוב אזורי המדינה יש קיצים חמים. 

נובמבר עד מרץ הם החודשים הקרים בצרפת ויוני עד אוגוסט הם חודשי הקיץ, כך שאם אתם חובבים של ספורט חורפי, כנראה שתהנו מאוד מנסיעה להרי האלפים בתקופת החורף, אם כי רבים טוענים שהעונה הנעימה ביותר לטיול בצרפת, היא האביב ובכל מקרה, צרפת מתאימה לטיול בכל עונות השנה.

צרפת היא אחת המדינות הגדולות באירופה. משמעות הדבר היא שרצוי להתייחס אליה באמצעות חלוקה לאזורי אקלים, מפני שיש בה כמה סוגי אקלים שונים בתכלית זה מזה.

אם אתם רוצים לתכנן את הטיול לפי האקלים המאפיין את האזורים השונים בצרפת, זוהי החלוקה:

 

דרום צרפת

חבל הארץ היפה והמתויר של צרפת מאופיין באקלים ים תיכוני. משמעות הדבר שמזג האוויר ברוב חודשי השנה הוא נעים עד חמים. למרות שהחורף קר, הוא נחשב למתון ונעים.

 

צפון צרפת

בחלק זה של צרפת נכללת גם פריז, שהיא אחת מהערים המתויירות ביותר בעולם. האקלים באזור זה של צרפת נחשב מתון, כלומר חורף קר וקיץ חם, אך גשמים עשויים לרדת בכל אחד מחודשי השנה. רוב התיירים מגיעים לאזור זה של צרפת בעונת הקיץ, או באביב.

 

החוף המערבי של צרפת

אזור זה, הכולל את עמק הלואר ואת ערי הפירנאים, מאופיין גם הוא באקלים מתון, אך ימי הקיץ עשויים להיות חמים במיוחד.

 

החוף המזרחי ומרכז המדינה

האקלים באזור זה נחשב ליבשתי – קיץ חם מאוד וחורף קר, לעיתים מושלג ולרוב גם גשום מאוד, מה שהופך את האזור לפחות מתאים לטיולי חורף.

 

אלזס ואזור ההרים

בחלק זה של צרפת, שורר קיץ חם וחורף קר וגשום, כאשר בהרים החורף גם מושלג מאוד. תנאים אלה הופכים את האזור אידאלי עבור חובבי ספורט חורף, אך גם עבור מטיילים, שרוצים לראות נופים מרהיבים בעונות החמות.

 

תרבות, שפה ומנהגים מעניינים

רוב הצרפתים דוברים צרפתית, שהיא גם השפה הרשמית היחידה במדינה. 

למרות זאת, יש כ-77 ניבים שונים של צרפתית, המדוברים במחוזות השונים במדינה וחלקם דומיננטים יותר מהצרפתית הרשמית. 

למרות שחלק ניכר מתושבי צרפת מבינים אנגלית, רבים מהם מעדיפים שלא להשתמש בשפה, מה שעשוי להקשות על התקשורת עם המקומיים, אך עם היפתחות המדינה לתיירות מרחבי העולם, נפתחו גם התושבים לשפה המדוברת בעולם והמצב כיום הוא נוח יותר מבעבר.

מלבד זאת, בשנים האחרונות צרפת התמלאה במהגרים ממדינות שונות בעולם והם דוברים לרוב את שפת המקור שלהם, יחד עם צרפתית ברמה כזו, או אחרת.

 

חשוב לדעת, כי בצרפת נהוגים קודים תרבותיים נוקשים, שכדאי להכיר, כדי לשמור על יחסים טובים עם המקומיים, לאורך הטיול:

  • במסעדות ובחנויות חשוב להתנהג בנימוס – למשל, לא לתת למלצר להמתין לכם דקות ארוכות בזמן שאתם חושבים מה להזמין, אלא להתלבט מול התפריט ורק אז לקרא לו. אם נכנסתם לחנות, ברכו את המוכר עם כניסתכם ופנו אליו בנימוס לקבלת עזרה.
  • הקפידו לעמוד בתור בצורה מסודרת ולא להידחף, כך תוודאו שנותן השרות ינהג בכם באדיבות ובכבוד.
  • אם אתם פונים לתושב מקומי בשאלת הכוונה, הקפידו לומר "שלום" לפני שתפתחו בשאלות ולסיים במילת תודה, על העזרה שקיבלתם.
  • הצרפתים נוהגים בחוסר סבלנות גלוי באנשים שאינם נוהגים בנימוס, או לפי הקודים המקובלים בצרפת ולכן כדאי להקפיד על מנהגי המקום, לפנות אל המקומיים בנימוס ורצוי בצרפתית, כדי שתזכו לקבל יחס חם ואדיב.
  • בצרפת נהוג לברך מכרים וקרובים בנשיקה על הלחי. בחלק מהאזורים נהוג לתת שתי נשיקות – אחת על כל לחי, בחלקים אחרים נהוג לתת נשיקה אחת על לחי אחת ובמקומות אחרים נהוג לתת גם ארבע נשיקות – שתיים על כל לחי.

מטבע ותקציב לטיול בצרפת

המטבע הנהוג בצרפת, כמו ברוב מדינות אירופה הוא האירו וכמו בכל מדינה מתויירת בעולם – המחירים עולים בעונת השיא של התיירות. במילים אחרות – באתרי תיירות החורף, המחירים יהיו גבוהים מאוד בחורף ובאתרי תיירות הקיץ, המחירים יהיו גבוהים בקיץ וכן הלאה.
בנוסף על המחירים הגבוהים, עונת התיירות מאופיינת בעומס על כל האטרקציות, תורים ארוכים ועוד, כך שכדאי לשקול את האפשרות להגיע בסוף עונת התיירות, או בתחילתה, או לחלוטין מחוץ לעונה.

התקציב לטיול בצרפת, יכול להשתנות בהתאם לסגנון הטיול שלכם, כך שאם אתם מתכננים טיול תרמילאים, כולל לינה באתרי קמפינג וארוחות שהכנתם בעצמכם, ממצרכים שקניתם בשוקים, או במרכולים, תוכלו להסתדר עם תקציב של כ-60 אירו ליום.

אם אתם מטיילים ברמה ממוצעת, אוכלים במסעדה לפחות פעם ביום ולנים בבתי מלון ממוצעים, תוציאו לפחות 120 אירו ליום.

אם אין לכם הגבלת תקציב, תוכלו להוציא כל סכום שמתאים לכם – הרי שאין גבול לאפשרויות ופיתויים, אך המינימום שתשלמו עבור יום טיול, הכולל לינה במלונות הטובים ביותר וארוחות במסעדות יוקרה, יחד עם נסיעה ברכב שכור הוא 220 אירו ואם תחליטו לקחת טיול מאורגן, יוקרתי ומפנק, עם סיורים מודרכים לפי נושאים, תשלמו קרוב ל-1000 אירו ליום.

 

איך תבחרו את היעד המתאים לכם לטיול בתוך צרפת?

צרפת היא אחת המדינות המתויירות בעולם – ולא בכדי. המדינה היפה, היא גם מגוונת ועשירה בפעילויות ואטרקציות מכל הסוגים וכמעט כל תייר יכול למצוא בה משהו מעניין, מרגש, טעים ומלמד.
בין אם אתם חובבי תרבות ורוצים לטייל בין מוזיאונים, או שאתם חובבי היסטוריה ורוצים לטייל בין אתרים, המהווים ציוני דרך חשובים, או שאתם חובבי אוכל ורוצים לבקר במסעדות מישלן ושווקי אוכל ברחבי המדינה ובין אם אתם חובבי טבע ורוצים לטייל בין הנופים המדהימים של צרפת – תמצאו שם את מבוקשכם.

חובבי הרומנטיקה למשל, יוכלו למצוא את מבוקשם בפריז היפה, שבה בלבד יש אין ספור אתרים ואטרקציות, בתי קפה, חנויות אופנה ועוד, אך גם איזורים אחרים בצרפת יכולים להיות יעד נפלא לטיול רומנטי – אלזס לוריין על טירותיה המפוארות, אזור נורמנדי על יקביו הנפלאים, עמק הלואר והריביירה הצרפתית – כל אחד מהאזורים האלה יכול לספק יעד מושלם לירח דבש, או טיול רומנטי אחר.

לעומת זאת, אם אתם רוצים טיול בעקבות מסורת האוכל המפוארת של צרפת, תגלו שהאוכל הצרפתי הוא בעל מעמד קרוב לקדושה ושבכל פינה במדינה, שהמציאה את מדריך המישלן, את ביה"ס הגבוה לקולינריה ואת מטבח הגורמה, יש מעדניות, מסעדות ושווקים, המציעים אוכל נפלא, מגוון, טרי וייחודי.

טיול ברחבי צרפת בעקבות מסורת היין המפוארת, ודאי יקח אתכם אל בורדו, אך גם בורגונדי, עמק הלואר ואזור אלזס יספקו לכם טיולי יקבים וכרמים ברמה גבוהה לא פחות.

אם אתם נמשכים לצרפת בגלל ההיסטוריה והתרבות העשירה שלה, יש להניח שתרצו לבקר בארמון ורסאי ובמגדל אייפל, לעבור מתחת לשער הניצחון ולחזות ביצירות האמנות הנצחיות המוצגות במוזיאון הלובר, ביניהן המונה ליזה, אך מחוץ לפריז תוכלו למצוא גם טירות עתיקות, מנזרים וארמונות, כפרים מימי הביניים ועוד.

גם סיור בעקבות הארכיטקטורה יקח אתכם למחוזות נפלאים – לאורך ההיסטוריה, נבנו ברחבי צרפת מבנים נפלאים, שבכל תקופה נבנו לפי אמות מידה וסגנונות שונים, כך שאפשר למצוא טירות עתיקות, ארמונות וקתדרלות מתקופות שונות בהיסטוריה, לצד מנזרים מפוארים.

מנגד, אם אתם מחוברים לעולם האופנה ואוהבים קניות בחנויות יוקרה, או סתם בחנויות המציעות סחורה משובחת ומעניינת, תוכלו למצוא ברחבי פריז לא מעט רחובות, המציעים חוויית קניות מגוונת, לכל רמות התקציב ובעיקר תמצאו סחורה משובחת מכל הסוגים ותוכלו לספר בארץ, שקניתם הכל בצרפת.

אם אתם מטיילים בהרכב משפחתי ולוקחים אתכם גם ילדים בגילאים שונים, תמצאו בצרפת שפע של פארקי שעשועים, ביניהם יורודיסני המפורסם, או פארק אסטריקס, הממוקם גם הוא בסמוך לפריז, פארק ימי הביניים, פארק דינוזאורים ופארקי מים שונים, ביקור בכנסיית נוטר דאם, שייט בתעלות ואפילו ביקור במוזיאון הלובר – עשוים להיות גם הם נפלאים עבור ילדים בכל הגילאים. תוכלו גם לקחת את המשפחה לחופשה בריביירה ולהתבטל על החופים שטופי השמש, אם בחרתם בחופשת קיץ, או להגיע בחורף לחופשת סקי משפחתית משגעת. גם הפארקים הלאומיים של צרפת, ביניהם הפארק הלאומי של הרי הפירנאים, מציעים נופים מרהיבים, טיולים רגליים ושפע של אטרקציות מכל הסוגים, כך שתוכלו לערוך קמפינג ולטייל כל היום, או לגוון בין פארקי השעשועים לבין טיול בטבע וטיול בעקבות ההיסטוריה של צרפת ועוד.

שומרי מסורת ושומרי כשרות, ישמחו לגלות שהקהילה היהודית בצרפת עודנה מבוססת ועשירה, כך שיש לא מעט מסעדות כשרות, מרכולים המוכרים אוכל כשר, בתי כנסת גדולים ואף בתי מלון כשרים.

 

הכירו את האזורים השונים לטיול בצרפת:

  • צפון צרפת – זהו האזור בו נמצא חבל נורמנדי, המפורסם בזכות מקומו הניצחי בהיסטוריה, כנקודת המוצא של בעלות הברית בעת הלחימה נגד הנאצים במלחמת העולם השניה. בנורמנדי תוכלו לטייל בין כפרים ציוריים, ביניהם כפרים מימי הביניים.
  • מערב צרפת – נהר הלואר זורם בחלק זה של צרפת והופך אותו לאזור מלא חיים וטבע פראי, בתוכו שוכנים ארמונות וטירות ותושביו מתפרנסים בעיקר מחקלאות ומדייג.
  • דרום מערב צרפת – שם תוכלו לבקר בגן הלאומי פירנאים, בחופי האוקיינוס האטלנטי ועיירות מימי הביניים.
  • דרום מזרח צרפת – חופים חמימים, אוכל משובח, עיירות עתיקות ונופים נפלאים. כאן נמצא אזור פרובנס והרי האלפים הצרפתיים.
  • מרכז צרפת – חבל בורגונדי נמצא כאן ומושך אליו תיירים חובבי יין, אך באזור זה יש גם נופים טבעיים מרשימים, כפרים קטנים ומסעדות מעולות.
  • פריז – עיר הבירה, העיר הרומנטית בעולם, עיר האורות – איך שלא תקראו לה, פריז היא אחת הערים המתויירות והמפורסמות בעולם והיא מלאה באטרקציות מכל הסוגים ומתאימה למטיילים מכל הסוגים – טיולי משפחות, זוגות בירח דבש, גמלאים, חובבי אמנות, חובבי אוכל – כולם ימצאו בפריז מוקדי עניין רבים.
  • מרסיי – עיר נמל ובה שפע מסעדות המציעות מאכלי ים, אך זוהי גם עיר מהגרים, שמסעדותיה מציגות את השפע והמגוון הקולינרי שהביאו איתם המהגרים מרחבי העולם. יש לזכור שמרסיי נחשבת לעיר לא בטוחה במיוחד לישראלים ואם אתם מטיילים בה – יש לנקוט באמצעי זהירות רלוונטיים.
  • ניס – עיר הנופש המפורסמת של הריביירה הצרפתית, שם בין היתר תוכלו לטייל על טיילת מרשימה, לבקר בשוק הפרחים, או במוזיאון מארק שאגל וגם בעיר העתיקה.
  • בורדו – העיר בורדו מוכרת כבירה העולמית של היין המשובח וככזאת, היא מציעה ביקור ביקבים הטובים בעולם, לצד ביקור בעיר העתיקה ובסביבותיה.
  • ליון – נחשבת לאחת מבירות האוכל של צרפת ובה מסעדות משובחות, מהטובות בעולם.

 

אזהרות מסע כלליות

  • אזורי התיירות של צרפת עשויים להיות מלאים בכייסים ויש לשמור על הארנקים שלכם, רצוי להשתמש בחגורת כסף, או כל אמצעי זהירות אחר, שיאפשר לכם ליהנות מבלי לדאוג.
  • גל המהגרים מהמזרח התיכון, שהציף את אירופה, הגיע כידוע גם לצרפת והשכונות המוסלמיות בערים, אינן בטוחות לישראלים וליהודים, כך שכדאי להתרחק מהן.
  • נהיגה בצרפת עשויה להיות מאתגרת, בייחוד בכבישים בין עירוניים, שחלקם צרים ומיושנים, לכן, אם אתם נוהגים ברכב שכור – הקפידו על נהיגה זהירה ולפי החוק.

 

לסיכום – טיול מגוון ומרתק בארץ יפיפיה. צרפת מציעה שפע של אפשרויות טיול, לכל סוגי המטיילים, בכל הגילאים ובכל התחומים והיא אחד היעדים הפופולריים בעולם בזכות נופיה היפים, ההיסטוריה המרתקת, התרבות הקולינרית המפוארת ועוד. סיבות רבות יש לטייל בצרפת, אז קבלו המלצה אחת גורפת – בחרו לכם סיבה אחת שמתאימה לכם וצאו לגלות את אחד היעדים המבוקשים עבור תיירים מרחבי העולם.

אז מה היה לנו עד עכשיו?